lördag 31 juli 2010

Zebbe har stora framtidsplaner

Idag berättade Zebbe att han och hans bästa vän Tobias tänker köpa Gröna Lund när de blir stora... Men så blev Zebbe tyst för en sekund ( ja den tystnaden brukar annars bara vara på nätterna.. Så det gäller att njuta dagtid av den.. även om det bara är någon sekund.. ) Sen sken han upp... - Mamma, om det inte går att köpa Grönan eller om Tobias inte vill längre.. Då tänker jag köpa Liseberg, för det är större...

Sen gick han nöjd in på sitt rum och började spela lite tv-spel...

Det är skönt att han har höga mål... Undrar bara hur han ska tjäna ihop pengarna.. ska nog fråga honom imorgon..

Har funderat lite kring det här med Citodon.. Fan att man ska vara så kinkig.. Det är nog bara att ge.. Som min bloggvän - Lisa - Skrev.. jag behöver ju inte ge honom det jämt.. SÅ SANT.. Men ibland så känns det som att det bara är den utvägen kvar att hjälpa honom. Detta är naturligtvis inte sant.. men men.. vi får se om min rädsla håller i sej..Det återstår att se..

1 kommentar:

Anonym sa...

Va duktig du var idag Zebbe när du hälsade alla välkomna. Och om du köper Gröna Lund eller Liseberg så lovar jag att åka massor. Och du, säg åt din mamma att en Citodon då och då när det gör som mest ont, det är ingen fara. Du har inte blivit sämre. Du hade bara lite mer ont just då, eller hur? Älskar dig.
kram
mormor