tisdag 20 juli 2010

Zebbe är inte att lita på när det gäller vattenkrig :)

Zebbe kom hem igår efter veckans första kollodag. Vattenkrig, lunch, såpa och vatten halkbana, kompisar och bad i en väldigt varm pool. Zebbe var överlycklig och hade ont, men det var värt det sa han.. - Jag hade så kul, då gör det inget att jag får lite ont... sa han igår kväll..

Förutom hans assistent, så får alla barn en ledare som de kan ty sej till om något händer... Zebbe fick en tjej tilldelad till sej. Hon och Zebbe var med på ett vattenkrig, när de möttes vid vattenstationen för att fylla på sina "vapen" så sa ledaren till Zebbe:

- Zebbe häll inte på mej för jag glömde ombyteskläder..
- Jag lovar, svarade Zebbe glatt..

Hon böjde sej fram för att hämta vatten... SPLASCH... Zebbe hällde hela sin vattenranson över henne och tjöt av skratt...

Klart hon som kolloledare har ombyte med sej.. Men hur kul är det för barnen att hälla på någon där det är okej.. Roligare att hälla på någon där man inte "får"... Väldigt bra kolloledare måste jag säga... De är toppen..

Vad som händer idag.. Vet ej, Men jag ser fram emot att få hem honom och få höra vad som hänt :)

1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Vattenkrig.. Sååå kul i detta väder.. Förstår att han njuter av dagarna..

Kram Mia