tisdag 20 juli 2010

Handicat ska ta med Zebbe ut imorgon.

Imorgon ( onsdag ) ska Zebbe ut på sjön. Ett vänligt assistentbolag vid namn Särnmark, bjuder ett antal barn / ungdomar på en segeltur på sjön, med segelbåten "Handicat". Via kollot på Sommarslottet.

Gå gärna in på deras sida och kika på filmen. Intressant historia om hur de fick iden om "Handicat" :)

Klicka här

Jag hade lätt gärna följt med på denna resa.. och vilka guldmänniskor som har fixat med båten för barnens skull.. Underbart!!!!


3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Åhh vad härligt och roligt för Zebbe.. Där hade ju jag med kunnat tänka miga att följa med..

Ha nu en bra dag..

Kram Mia

BeckaHBitcH.se sa...

SV: Ledsen att se att även din son, precis som Sigge har DMD :-(

För mig är det en självklarhet att uppmärksamma eftersom jag vet precis hur det är med ovanliga sjukdomar.

Min egen son är född med 2 ovanliga sjukdomar; Langerhans cellhistiocytos och Mastocytos och visar makabert nog tecken på att eventuellt även ha Beckwith-Wiedemann syndromet.

Jag försöker alltid göra mitt bästa för att uppmärksamma folk på att dessa ovanliga och ibland svåra sjukdomar finns. Det är viktigt.

Jag önskar er ALL lycka med er son och hoppas han får må så bra han bara kan.

Varma kramar!

malin sa...

Hej
hittade hit av en slump faktist men gillar din blogg otroligt mycket och kommer fortsätta att läsa om era äventyr.
Jag har också en son med funktionshinder, han har förutom Asperger Syndrom en skada på ryggmärgen som gör att hans högra sida inte fungerar, har inga muskler på den sidan och ständig värk.

Skriver mycket på min blogg om detta men just nu har han sommarlov och mår mycket bättre så det blir mest bloggat om annat ;-)
Ha en bra sommar!!