söndag 25 juli 2010

Det är mycket just nu....

Denna vecka har varit lite upp och ner, därav inte så många inlägg.

Zebbe har varit på vattenkollo hela veckan. Många vattenkrig, bad i pool, byggt en flotte, åkt segelbåt, ätit  lunch och gjort en massa andra roliga saker. På kollot har han fått träffa många som också sitter i rulle och många som har svårt att gå. Jag tror det är nyttigt att träffa barn i sin egen ålder och se att man inte är ensam med att ha rullstol. Han behöver träffa barn som inte har funktionshinder och barn som har. Han behöver liksom lära sej båda världarna.

Zebbe har varit glad och inte haft så jätteont i benen. Värmen gör honom gott. Efter 3 dagars äventyr så blev han dock helt slut och fick vara hemma i torsdags och vila upp sej.

Denna vecka har vi haft lite ont om assistenter, men det har löst sej bra ändå... Under några veckor har vi också haft allvarliga funderingar på att byta bolag också, mycket pga att vår ansvariga som vi haft har gått över till ett annat bolag, men pga egna personliga erfarenheter av det bolagets ägare... ( ett annat bolag ) så kände jag att det går inte. Vi hade då ett möte med vår nya ansvariga på vårt bolag, och ytterligare en person därifrån. Vi pratade igenom vad som skulle kunna vara bättre, om vad som är på gång osv.. vad vi tyckte var bra och dåligt. Och efter det mötet så beslutade vi att vi med glädje stannar kvar hos dom. Hon som tog över rollen som ansvarig för Zebbes assistans, är en toppentjej och vi är mycket nöjda med henne. Att byta bolag berodde definitivt inte på henne. Vi hade tur som fick en bra ersättare.... Zebbe finner sej också mycket bra i att stanna kvar. Från början var han väldigt bestämd om att byta, men har gett med sej och är fortfarande stolt över "sitt" bolag..

Sommaren knallar på i ett rasande tempo. Jag kan ännu inte yttra mej om vad beslutet från försäkringskassan blev. Men vi fick besked förra veckan. Nackdelen med en blogg är ibland att den är så öppen...  risken finns att ansvariga inom vissa instanser läser och att det kan påverka folk negativt. Samtidigt som det är positivt att alltid kunna hänvisa hit om de behöver mer information om Zebbe och vår vardag. Även fast det är många läsare här som arbetar med Zebbe, så har jag verkligen inga problem om att skriva vad jag tycker och tänker. Det enda jag måste ha i huvudet är att inte avslöja allt innan jag pratat personligen med dem personerna. Som nu angående resultatet från försäkringskassan... Jag har några jag måste informera först personligen så efter det får ni reda på hur det gick...

Det är mycket nu att hålla i huvudet.. skolstarten närmar sej med stormsteg... först jag och sen barnen... Jag har nämligen kommit in på en undersköterskeutbildning, så till hösten är vi många här hemma kring bordet som ska göra läxor..

Har varit dålig på att slänga in bilder från kollot. Ska sätta mej någon kväll och fixa det... Men det har inte blivit prioriterat ännu...

Skriver snart igen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Så underbart för Zebbe att ha varit på kolla med massor med aktiviteter! Livet måste kännas toppen för honom. Vilka minnen ni kan prata om i vinter, om det känns dystert!
Kram på er alla! Hoppas resten av sommaren blir lika härlig!
Ingegerd