måndag 26 juli 2010

Jävla försäkringskassan !!!!

Försäkringskassan... Det ordet gör mej knäpp, galen och sjukt förbannad numera...

Förra måndagen fick jag ett muntligt beslut ang personlig assistans till skolan. I torsdags så gick tiden ut för handläggningen. Idag, måndag så ringer jag igen för att jag har ännu inte fått något skriftligt beslut ang mitt ärende. Då hittar hon inte beslutet i Zebbes handlingar!!!!! Jag får vänta, medans hon pratar med en kollega.. Då passar jag på att börja skriva här... irritationen växer.. nu fattas det väl bara att hon kopplar bort mej??!!!! Tfn är tyst.. det hörs inget... vad fan.. läsa en text kan väl inte vara så svårt. Hon hittade ju rätt person i deras datasystem iallefall.. Något positivt...

Vänta... Hon kommer tillbaka nu!!!!

Men vad FAN!!!!!!!!!! nu hittar de inget beslut på honom... Alltså kan inte vi gå vidare alls... Det står inte ens registrerat att jag har ringt och fått ett muntligt besked.

Ja, då vet ni vad jag pysslar med resten av veckan om jag inte bloggar mer.. Kriget har börjat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

oumberligating sa...

Fin och viktigt blogg du har, har en annan blogg som jag också skriver ifrån www.jernsaxen.blogspot.com fast arbetet där har somnat av lite pga av att det behövs skrivas så mycket annat i verkligheten när en familjemedlem är sjuk!
Problematiken med försäkringskassan är att det jobbar alldeles för många och duktiga människor där, som tolkar regelr och lagar för snäft!
Hoppas det ordnar upp sig!

Personligen så hamnade jag på din sida eftersom jag var innte på sökorden personlig assistan, jag har varit personlig assistent åt min fru nu i 16 år på deltid, men hon mår faktiskt bättre nu, så till hösten ska hon få klara sig själv, fast lite hjälp behöver hon!
Letar med ljus och lykta efter någon liten "människa" i din sons ålder som behöver en personlig assistent i Stockholmstrakten.
Kanske läser någon dessa rader då är det bara att höra av sig till jernsaxen@live.se
Som sagt min blogg Jernsaxen har stannat av lite, kanske jag kan få göra lite reklam för denna blogg på min andra sida?
Där jag nu skriver ifrån Oumberligating skapades för att locka in folk på de lite viktigare frågorna här i livet!
Ha en fin fortsatt sommar!
Kram ifrån Peter!

malin sa...

Ja försäkringskassan har man ju haft att göra med otaliga gånger.
Känns så fel att man ska behöva kämpa så för saker som dom har rätt till.
Själv så kämpar jag med skolan för där har dom dragit in all Rasmus resurs inför kommande hösttermin.
Känns ju hoppfullt!