söndag 8 augusti 2010

Ett undantag bekräftar regeln...



För ett tag sedan så fick jag denna fina award utav min vän EVA. Hon har en underbar blogg där hon skriver
om sin lilla " Emil i Lönneberga", hennes nyfödda lilla tjej, hennes 3 grabbar som är så lika men ändå så olika, om hennes först födda dotter. Hon berättar om hennes vardag och om hur hon får allt att gå ihop med 5 barn under 2½ år... Hennes äldsta dotter är snart 8 år.. Hon berättar om sin nyblivna man, som mer än gärna hamnar under bilen med en burk sprayfärg, med resultatet att han själv blir nersprayad..

En underbar blogg som absolut är värd en daglig titt. Tack Eva för din award... Du är värd den mer än jag..

Till saken hör att jag i denna blogg inte brukar uppmärksamma sådant här. Jag skriver inte här för att få mängder av läsare, massor med uppmärksamhet eller awarder. Jag skriver för att lätta på trycket i mitt hjärta. Jag skriver för att ha något att luta mej tillbaka på den dagen när Zebbe inte finns längre. Jag skriver för att kunna sortera mina tankar.

Mitt liv består av 2 delar, ett liv med Zebbe, och ett liv med hela min familj, inkluderat Zebbe förstås.. :) Här inne bearbetar jag alla mina tankar om Zebbes sjukdom och hur det känns att leva med ett barn med funktionshinder. På den andra bloggen får jag ur mej alla tankar om hela min familj, oftast bara roliga saker..

Via den andra bloggen "tryck här" så fick jag kontakt med en underbar tjej som heter Katarina. Hon är den första här på nätet som jag är imponerad av hur hon lyckas behålla sin intigriet men ändå berätta om allt.. Bra uppdatering, många fina bilder och det som jag fastnade för i  hennes blogg, var den otroligt vackra, personliga headern hon hade.. Besök gärna hennes blogg också HÄR. Utav henne så fick jag också samma award till denna blogg, och då kände jag att varför inte göra ett undantag... Samma award från två goa tjejer.. :)

Jag tänker dock inte berätta 7 saker om mej själv här inne, om ni är nyfikna, får ni kika in på min andra blogg där jag kommer att fullfölja denna award.

Jag skickar den vidare till 7 bloggar som jag anser bör uppmärksammas lite..


Jag berättar inte varför jag älskar dessa bloggar så mycket.. Det får ni upptäcka själva

Idag kommer Zebbe hem efter en helg hos sin pappa. Ska bli så skönt att få hem honom. Har längtat.

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Så var jag först igen ;-)
Tack för de fina orden i min blogg.. Och du.. Du behöver absolut inte känna dåligt samvete för att du inte skriver till mig.. Jag tror ju (eller vet) att jag har mer tid än dig att sitta med datorn.. Du har små barn vilket inte jag har, du har hund som jag inte heller har, du har tre bloggar att skriva i som du gör bra.. Så ha inte dåligt samvete..

Tack snälla för awarden.. Kommer att lägga ut den senare idag och skall försöka få ihop ngt om mig själv..

Många kramar.. Mia

Katarina sa...

Så fina ord jag får läsa, rodnar nästan. Du är så givmild i din livs berättelse på denna blogg och skriver så öppenhjärtligt, att du ger många av oss andra en ny dimension av vardagens triviala bestyr. Och för det är du sannerligen värd en award!

Engelska Villan sa...

Hej Maria!!
Stooort grattis till den fina awarden :) Och tusen tusen tack för att du skänker den vidare till mig! Jag blir jätteglad!
Tack för senast också. Det var ett väldigt fint dop. Musiken var fantastisk!
Hoppas att vi ses snart.
Kramar Anna