onsdag 4 augusti 2010

Besök på Arlanda idag

Zebbe är glad och nöjd med att hans assistenter även kommer att vara med i skolan hädanefter.

Efter lite mailkontakt med Zebbes rektor, så känns det oerhört skönt att veta att assistenterna är varmt välkomna på skolan. Nu är det schemaläggning, lite nyrekrytering och lite småpyssel innan allt kan starta igång.

Idag har Zebbe vart på Arlanda Flygplats, med sitt sommarkollo. Zebbe njöt och berättade om allt han fått se och fått göra, släcka en brand sittandes i rulle, se brandbilens alla slangar, en på taket, en under framrutan och en under bilen.. Trycket i slangarna på bilen reglerades utav folk inne i bilen tror jag.. Det såg jättehäftigt ut iallefall.. Zebbes assistent gjorde en liten mini intervjuv på Zebbe efteråt.. Jag håller på att försöka ladda upp den här, men det tar lite tid. Hoppas kunna få upp den här i morgon..

Imorgon onsdag ska Zebbe få åka i en gummiring efter en motorbåt, och om han vågar så ska han få testa att åka vattenskidor, med 2 vuxna på varsinn sida om honom.. Önskar verkligen att jag fick en chans att se det.. Nåja, Zebbe ser verkligen fram emot det.. Jag anar dock att imorgon lär han ha otroligt ont.. Vi får hoppas på att han inte har det..

Ha det bra alla som läser..

2 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Vilka spännande dagar Zebbe har..
Hoppas oxå att han inte har allt för ont idag..

Kram Mia

Trillingmamman sa...

Det finns en bloggaward att hämta hos mig om du vill ha det.

Varma hälsningar Eva