söndag 11 juli 2010

Zebbe är hemma :)

Vad skönt det har varit dessa 2 veckor. Zebbe kom hem idag efter en semester hos sin pappa. Mycket bad, sol och god mat. Precis vad Zebbe behöver...

Han var så stolt när han kom hem... - För jag kan hoppa i poolen, men då får man vatten över huvudet, för det får man när man hoppar i jublade Zebbe i hallen. Jag var så stolt över hans framsteg. Assistent T berättade också att han busade massor med Zebbe i vattnet, så att Zebbe fick röra sej så mycket som möjligt, då det är mycket bra träning för Zebbe. Jag log och höll med.

Jag talade också om för assistenten att det är första gången jag kunnat koppla bort att jag har Zebbe ( har väl märkts också med tanke på väldigt få inlägg under dessa 2 veckor?? ) eftersom jag vet att han har assistenter hos sej som är duktiga och väldigt bra på att ta hand om honom.

Som vanligt när Zebbe kommer hem ifrån sin pappa, så var tårarna närvarande vid läggning. Men han blir äldre och mognare.. och förstår bättre och bättre varför han känner sej ledsen. Längtan efter pappa är ju förstås stor när man varit där länge..

Snart börjar det rulla på med hösten igen.. dvs med möten och planering.. Men för en gångs skull så  känner jag mej inte stressad över det. Det som kommer det kommer... Jag misstänker att hösten kommer att bestå av lika många möten som tidigare. men jag tror att jag inte kommer att känna av stressen lika mycket.. Jag är inne i en bra period just nu då jag känner mej mest som en vanlig mamma.. Rätt skönt faktiskt. Få känna sej lite normal.. :)

Är inne på era bloggar och läser.. men har varit urusel på att kommentera.. Ska bättra mej.. Men i denna hetta så orkar man knappt göra någonting...

Ha det gott i värmen

1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Vattenlek är ju kanonbra träning och skonsam dessutom :-) Så perfekt med bra väder och kul att han gillar det och att han vågar hoppa :-)

Skönt för dig att du kan släppa lite tankar när du har assistenterna..

Kram Mia