måndag 12 juli 2010

Jag har hittat mitt sätt att hantera mina känslor :) Idag hoppade jag...

Kuratorer, psykologer, spikmattor, ört-te, te i andra sorter, lugnande, ja allt vad som nu kan tänkas hjälpa en mot dystra tankar och upplevelser är säkert väldigt bra för många människor. Men idag har jag fått uppleva  något som verkligen fick mej att få en urladdning i hela kroppen. Jag kom bokstavligen ner på jorden igen... hahahha

För att komma ner igen på jorden, så är man ju tvungen att ta sej upp i luften på något sätt.. Känslomässigt så har jag befunnit mej högt uppe, förvirrad av känslor och maktlöshet över allt som varit med Zebbe. Jag har haft svårt att koppla bort tankarna på allt som är omkring honom. Allt som är på gång, allt som har varit och alla känslor som jag har haft svårt att hantera periodvis.. Jag har verkligen varit rätt speedad när det gäller allt. Jag måste ha kontroll på saker och ting.. Vill veta vad alla planerar när det gäller Zebbe osv... Även om jag släppt den kontrollen genemot andra, så har jag ändå haft den kvar inombords. Jag vill kontrollera, men har inte gjort det..

Men inombords så har jag verkligen samlat på mej en hel del.. Idag ordnade min lillasyster en sådan otrolig överraskning... Idag fick jag min dröm uppfylld... Jag har hoppat fallskärm från 4000 meters höjd!!!! En helt galen upplevelse som jag bara måste få göra om. Det kändes som om jag var en helt ny människa när jag kom ner.. Under hoppet så tänkte jag på att den här frihetskänslan får jag aldrig glömma bort.. Hur jobbigt det än kommer att vara och är i vissa perioder ang Zebbe, så måste jag fånga den här känslan i en liten ask och öppna locket försiktigt nästa gång jag tappar fotfästet..och suga tag i den känslan som jag fick uppleva idag...

Den friska luften, tystnaden, friheten som jag fick uppleva idag är enorm.. En helt sjukt galen upplevelse.. Och jag är så glad att jag hade sådan närvaro att få njuta utav det.. Från första steget ut ifrån planet tills vi landade, så njöt jag och tittade hela tiden.. Den känslan ska jag plocka fram ofta.. Jag tänker vara en fri människa och verkligen se till att detta hjälper mej i framtiden när det känns tufft...


3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Du är så jäkla modig.. Jag är impad och lite smått avis.. Jag vill gärna hoppa men jag vågar inte, är en liten fegråtta..
Bra jobbat tjejen!!
Och vad gott att du kunde koncentrera dig på just hoppet och att allt annat försvann för en stund..

Ha nu en bra dag..

Kram Mia

Anonym sa...

Tufft gjort! Vad häftigt att du fick en sån kick...

Orchid sa...

Fallskärmshoppning är visst den bästa hjärnrensning folk kan få! Du vet hur det känns nu att få knoppen rensad och starta fresh igen!
Kram på dig! Suveränt gjort!
Ingegerd