söndag 13 september 2009

Uppföljningsmöte på skolan

Imorgon är det dags för uppföljningsmöte i skolan. Zebbes fröknar, jag, Zebbes pappa, Zebbes sjukgymnast, arbetsterapeut och troligen även biträdande rektorn ska träffas. Insåg nu hur många vi kommer att bli.

Det känns bra med ett tidigt uppföljningsmöte. Nu har personalen säkerligen en massa massa frågor. Jag har bara 3 saker jag vill ta upp.

1) Jag skulle vilja ha dörröppnare till Zebbes kapprum och in till matsalen. Med svaga muskler och när man hamnar lågt nere i en rulle, så blir det mycket tugnt att öppna ytterdörrarna.

2) Barnen ska tvätta händerna utanför matsalen, innan de går in. Men för en som sitter i rulle så blir det otroligt långt upp till pappershanddukarna. Kanske de har möjlighet att sänka den ena utav två.. Zebbe är nog inte den enda som inte når upp misstänker jag.

3) Skolskjuts under vintern. De måste ansöka om det nu snarast, då tiden kommer fortare än vad vi tror innan Zebbe inte klarar att vara ute för länge.

Inga konstiga frågor känner jag. Jag gissar att frågan om assistans / resurs kommer att dyka upp ifrån skolans håll. Jag anser nu efter att ha legat över en vecka och funderat, att Zebbe klarar sej med en resurs.

Vi får se hur mötet går. Men det kommer nog att gå bra.

3 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Det lät som väldigt basicfrågor tycker jag. Konstigt att de inte har åtgärdat det redan. Speglar på toaletter och så är de i rätt höjd då? man kan ju vilja vara snygg även om man sitter ner i en rulle, som du säger.;)

Kram Lisa

Honungspojkens mamma sa...

Du verkar vara uppe ur sängen efter influensan - skönt...

Och viktiga frågor du ska ta upp. Hoppas mötet går bra!

Kram

Christina, Sweden sa...

Dess frågor är väl rätt rimliga, för att inte säga självklara....

Håller tummarna för ett bra möte så får du hålla tummarna för mig på tisdag...

Kram Christina