tisdag 30 juni 2009

Nu är Zebbe hemma igen

För tre dagar sen kom Zebastian hem till oss igen, efter 3 veckor hos sin pappa. Tårarna har varit många för Zebbe sen han kom hem. Benen värker, trots 30 gradig värme och bad. Tills jag insåg varför...

Liksom temperaturväxlingen Inne/ute under vintertid, så är temperaturväxlingen enorm för Zebbe när det gäller sol och bad. Vattnet kyler ner honom, trots att poolen är fylld med varmvatten. Efter sol och bad i 3 timmar första dagen han kom hem, så var hans ben så stela, att han inte kunde böja på dem, när han skulle ta på sej byxor. Jag hade inte tänkt på att varmt vatten ändå kan uppfattas som kallt, när det är 30 grader ute. suck.. nåja, märks att jag inte är van vid allt. Det blir man nog aldrig.

Annars mår han betydligt bättre nu när det är så varmt ute som det är. Tänk om det kunde vara så här året om. Jag skulle nog krevera, men Zebbe skulle må bättre. Men den här sommaren så inser Zebbe att det verkligen är något som inte stämmer med hans ben. Han är den enda utav 4 syskon som går med tjocka mysbyxor på sej, trots att det är stekhett ute. Han fryser ändå. Han är otroligt beroende av att ha det riktigt varmt kring benen. Det otroliga i det hela är att han svettas inte ens när han har dem på sej. En annan hade ju dött av värmeslag bara utav tanken att ha på sej tjocka kläder.

Under vissa stunder är han dock som andra barn, springer utan kläder och bara njuter utav livet. Då njuter jag med.

Värken i hans rygg har blivit värre. Varför vet jag inte. Men antagligen så är det så det ska vara. Ska prata med hans läkare om det i höst sen.

Jag är glad över att Zebbe är hemma igen. Men jag behövde verkligen det här avbrottet ifrån vardagen. Under dessa 3 veckor så har jag bara varit på ca 4 möten ang Zebbe. Skönt.. Nu har vi sommaruppehåll från allt vad möten heter..Nu måste jag sluta skriva, måste plocka upp honom ifrån poolen igen..

Kram från Zebbes mamma

Inga kommentarer: