torsdag 12 augusti 2010

vågar jag byta plats??

Hej

Har en liten fundering på att flytta Zebbes blogg. Där jag är nu, dvs på blogspot, så har det försämrats anser jag.. Har hittat en bättre plats att vara på, för att kunna uppdatera bloggen, lättare att få in bilder.. Lättare för er att lämna kommentarer osv.. Är dock rädd för att många kanske väljer att sluta läsa..

Tänkte i så fall lägga ner en massa tid på att även flytta över alla inlägg som är gjorda här.. hmhm ett himla jobb.. Men det känns viktigt att ta med sej allt man skrivit.. Eller ska jag sätta mej och skriva ut allting och spara i pappersform.. för att sedan börja på en "tom" bloggplats.. Ja detta funderar jag på just nu..

Zebbe då.. Jodå han börjar ladda nu inför skolan. Idag fick jag tips om en hemsida utav Zebbes arbetsterapeut från hab.. en underbar person.. Hon tipsade mej om en hemsida på nätet med många bra billiga hjälpmedel.. Gissa om jag hittade mycket, inte bara till Zebbe, utan även till mej!!! http://www.varsam.se/ går att handla via dem eller åka till någon utav deras butiker..

Själv skrev jag ner en hel lista med hjälpmedel som jag hittat där, och mailade till vår arbetsterapeut och frågade om något utav det gick att få via hjälpmedelscentralen... dumt att betala för något, som man kan "få"..  Vi får se vad hon svarar...

5 kommentarer:

mandis04 sa...

Hej. Har precis hittat hit, har läst två inlägg innan tror jag, ska plöja igenom alla inlägg när tid finns, tar ett i taget. Om du bestämmer dej för att flytta bloggen så följer jag gärna med, det är ju enkelt med bloglovin att se när nya inlägg kommer, så hoppas att alla dina läsare har dej tillagd där :) Sen tror jag att det kanske vore bra om hela historien följde med, i händelse av nya läsare, så dom oxå kan backa i inläggen (som jag) för att se allt som skett innan? Kan ju även vara en bra ide kanske att skriva ut dom i papperform för att ha för dej/er själva att kunna bläddra i om det skulle vara så..

Skalmans mamma sa...

Jag följer självklart med och läser om du väljer att "flytta" =)!!

Christina, Sweden sa...

förstår dina funderingar att byta för jag irriterar mig också på mina och jag tro inte att det blir något problem att få med läsare. Jag skulle nog lämna denna och starta upp en ny från scratch sas.
vilken intressant länk! finsn massor som jag skulel vilja ha också så den butiken är nog väl värd ett beskö (kan ju vara en bra presentaffär också faktiskt;-))

Mogi sa...

Jag följer såklart med. Om du väljer att starta "från noll" eller flytta med alla inlägg - ja, det är upp till dig. Som någon sa så kan det vara bra för nya läsare att få med hela historien, men det är ju ett ganska rejält jobb att lägga in alla inlägg på nytt.
Många kramar!

Ingegerad/Orchid sa...

Jag har också flyttat min blogg. Jag publicerade en länk till nya bloggen på den gamla, inga besvär med att flytta alltihopa. Det är dessutom litet kul med nytt. Jag får litet mer info på Wordpress och jag är nöjd!
LYCKA TILL!
Ingegerd