lördag 8 augusti 2009

hur varm blir han???

Zebbe sover gott om nätterna, trots en lång semester ute på landet. Han har verkligen anpassat sej bra här hemma.

Just nu så vill han bada mycket. Trots värmen så har han faktiskt ont i benen. Vi gör i ordning ett bad åt honom. Hjälper honom i badet. Sen börjar kampen.. Jag vill upp, har jag badat klart nu?? Jag vill upp!! Han hinner inte mer än kliva i badet så vill han upp. Jag fattar inte varför. Antar att det är lite 6 års trots... Han som alltid har älskat att bada. Han tjatar till och med om att få göra det. Nu är det i och sen ur.. Tålamodet finns inte riktigt..

Men det blir bättre. Även han måste få ha sina svackor.

Det känns skumt när man ser alla andra barn, bara springa omkring i kallingar. Zebbe springer med varma mysbyxor. Det är ca 25 grader varmt ute. Han har visserligen tagit av sej tröjan, men han borde ju krevera i värmen. Men det känns som att det är det ultimata för honom. Hans ben borde ju ha en temperatur på närmare 39 grader.. med den värmen och byxorna..

Nåja så länge han mår bra, så är jag nöjd.

1 kommentar:

Orchid sa...

Stackarn, han kanske har svårt att känna vad som är bäst för honom. Varmt bad eller inte! Solbrända ben eller mysbyxor!
Inte lätt att vara 6 år och ha ont!
Kram till er alla!